BAŞKAN KİBAR LİDERLİĞİNDE FATSA'DA DEĞİŞİM RÜZGÂRLARI

14 Haziran 2024

Fatsa Belediye Başkanı İbrahim Etem Kibar Fatsa'da yayın yapan görsel ve yazılı basın temsilcileri ile bir araya geldi.
 Basın temsilcilerini makam odasında ağırlayan Başkan Kibar geçmiş 5 yıllık dönemde Fatsa'da olan değişiklikler ve gelecek 5 yıllık döneminde Fatsa'yı neler bekliyor konularında açıklamalarda bulundu ve sonrasında basın temsilcilerinin sorularını yanıtladı.

“FATSA ÇOK HIZLI BÜYÜYOR”

Fatsa'nın çok hızlı büyüyen bir şehir olduğunu ifade eden Fatsa Belediye Başkanı İbrahim Etem Kibar, “Bu büyümeyi endeksli şehrin kurumsallaşması, her kamu kurumundan istediği yatırımı alması çok önemli. Geride bıraktığımız 5 yıllık süre içerisinde bu ilişkilere çok önem verdik ve bu ilişkilerle birlikte Fatsa’mız 5 yılda istediğini alabilen bir şehir haline geldi. Geçmiş 5 yıllık dönemde 2 yıl pandemi dönemi ve tarihimizin en büyük afetlerinden biri olan deprem felaketini yaşadık. Ayrıca irili ufaklı yaşadığımız sel baskınları da çalışmalarımızı zorlaştıran olaylar oldu. Göreve gelir gelmez belediyemizdeki insan kaynağı ile ilgili düzenlemeler yaptık. Yarım kalmış Cumhuriyet Meydanı projemizi ve Mezbahane projesini Büyükşehir Belediyemiz koordinasyonunda Belediye Hizmet Binamızı da Belediyemiz öncülüğünde kısa sürede tamamlayarak vatandaşımızın hizmetine sunduk.” dedi.

“BUGÜNKÜ DEĞERİ 100 MİLYON TL DEĞERİNDE KAPALI PAZAR YERİNİ ŞEHRİMİZE KAZANDIRDIK”

Büyükşehir Belediyesi ve DSİ Bölge Müdürlüğü’nün yaptığı taşkın korumalarla birlikte bugünkü değeri 100 milyonun üzerinde olan Kapalı Pazar Yerini şehre kazandırdıklarını söyleyen Başkan Kibar, “Kapalı Pazar Yerine yapılması ile ortaya güzel bir Ata Caddesi çıkmış oldu. Uzunkum Plajımız yapmış olduğumuz yeni düzenleme çalışmalarıyla şehrimizin çok önemli bir yaşam merkezi haline geldi. Şehrimizin doğusundan batısına Kurtuluş Mahallemizden Dolunay'a kadar çok önemli altyapı yatırımları yaptık. Beyazıt, Barbaros ve Sevgi Caddelerinde çok önemli altyapı ve sıcak asfalt çalışmaları yaptık. Pandemi dönemi ile yaşamış olduğumuz deprem felaketi ile buna rağmen elimizdeki imkânları en etkin biçimde kullanarak Fatsa'mızı geleceği hazırlama noktasında önemli adımlar attığımıza inanıyorum. Şehrimizin Ayazlı Mahallesinde, Dolunay Mahallesinde doğalgaz eksikliği vardı, şimdi bu sorun ortadan kalktı.” diye konuştu.

“VAHŞİ ÇÖP DEPOLAMA ALANIN KAPATILMASI BÜYÜK BİR KAZANIM”

Vahşi çöp depolama alanının kapatılmasının ve bugün tek bir araba bile çöpün dökülmemesinin büyük bir kazanım olduğu belirten Belediye Başkanı İbrahim Etem Kibar, “Uzun yıllar atıl durumda bulunan bir hastanenin toplum sağlığı merkezine dönüştürülmesi, OSKİ Genel Müdürlüğü’nün şehrimize gelmesi, şehrimize bir Ağır Ceza Mahkemesi kurulması, Ayazlı Mahallemize Fatsa'nın en büyük su deposunun yapılması, Büyükşehir Belediyemiz tarafından şehrimizin Maden Düzü olarak bilinen yere bölgenin en büyük beton santralinin kurulması ve Organize Sanayi Bölgemize Ulaştırma Bakanımıza bir kez söylememizle yeni köprünün yapılması çok kıymetli. Bunların Fatsa Belediyemizle ne işi var diyenler olabilir ama bunların her birinde saatlerce konuşabileceğimiz çok özel hikayeler var. Her birinin içerisinde belediye ve ilçe başkanlığı olarak aylarca süren emekler var. Büyükşehir Belediyesi tarafından Bolaman Park, Yalıköy Park, Fatsa Adası ve Gaga Gölü gibi şehrimizin geleceğinde çok önemli turizm destinasyonu oluşturacak yatırımlar büyük ölçüde tamamlandı.” diye konuştu.

“YENİ ARAÇLARLA BELEDİYEMİZE 250 MİLYONLUK DEMİRBAŞ KAZANDIRDIK”

Fatsalıları heyecanlandıran şehrin en önemli tarihi mekânlarından birisi olan Cıngırt Mağarasında 1 Temmuz itibariyle kazılara tekrar başlayacaklarını ifade eden Başkan Kibar, “Diğer taraftan belediyemize 60 ayda 60 hizmet aracını yani belediyemize 250 milyon liralık demirbaş kazandırmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Yeni dönemde de yine 60 ayda 60 hizmet aracı planlamamız var. İş makineleri ve kamyonlar konusunda yeni alacağımız araçlar var. Fatsa'mızın bir sporcu şehri olması noktasında çok önemli spor yatırımlarını şehrimize kazandırdık. Yüzde 80 aşamasına gelmiş olan Gençlik Merkezimiz, yüzde 95 aşamasına gelen Kapalı Yüzme Havuzumuz, yüzde 65 aşamasına gelen Fatsa Okçuluk Kamp Alanımız, tamamlanmış olan 10 tane semt sahaları, tamamlanmış olan 15 tane basketbol sahası, son aşamaya gelen 4 tane tenis kortu, amatör kulüplerimiz için 500 seyirci kapasiteli sentetik çim sahayı da son aşamaya getirdik. Sahilimizde bulunan eyvanlarımızı da en iyi şekilde güzelleştirmeye devam ediyoruz. Erguvan Teras Parkı'na vatandaşlarımızın yoğun bir ilgisi var. Diğer taraftan özel vatandaşlarımız için Engelsiz Kafe’yi hizmete açtık. Gençlerimizin talebi olan Kitap Kafe projemizi son noktaya getirdik. Şu anda Fatsa Belediyespor’umuzun kullandığı birinci eyvanı da vatandaşlarımızı en güzel şekilde kullanabileceği bir mekan haline getireceğiz. Uzunkum Plajımızın üst tarafında bulunan Bal Evi projesinide yakın zamanda hizmete açacağız.

“SEÇİM YARIŞI HİÇ TARTIŞMAYA AÇILMADAN BAŞARILI GEÇTİ”

31 Mart Yerel seçimlerine değinen Belediye Başkanı Kibar, “3 ay önce bir seçim yaşadık. Bize destek veren çok değerli hemşerilerimizin şehrimizdeki seçim yarışını hiç tartışmaya açmadan bizim adımıza başarılı bir seçim sonucu olarak ortaya koyduğunu görüyoruz. Tabi ki çıkarmamız gereken dersler vardı, bunları gerekli değerlendirmeleri yaparak geride kalan 57 aylık görev süremiz boyunca bunun bilinci içerisinde kararlılıkla hizmet etmeye devam edeceğiz. Çerkezler Tepesi projemizi 50 milyon kaynak harcayarak Temmuz ayı içerisine birinci etabını yetiştirmeye çalışıyoruz. Çerkezler Tepesi projesinde 99 dönümlük tahsisli alanı bugün 115 dönüme çıkardık, tamamının bitki örtüsünün korunduğunu 2 yıldır yapılan seyreltme çalışmaları ile birlikte ağaçların güzel görünümüne hep beraber şahit oluyoruz. Önümüzdeki 5 yıllık süre içerisinde Çerkezler Tepesi projesini tamamlanması en önemli projelerimizden bir tanesi. Şehrimizin bir Asri Kabristanlığa ihtiyacı var. Bu konuyla ilgili bir Büyükşehir Belediyemizle bir noktaya kadar geldik. Elekçi Irmağı üzerinde yeni bir köprünün gerek yaya gerek araç trafiğini yükünü azaltacak yeni bir köprünün tamamlanması şehrimizin en önemli projelerinden bir tanesi olacak. Fatsa Sahil İyileştirme Projesi, bir miktar Deniz Dolgu Projesi ile birlikte Fatsa sahilimize yeni bir yaşam alanı katmayı planlıyoruz. Dolunay'dan Fatsa'ya gelecek bir yürüyüş ve bisiklet yolu projesini bu yıl başlatmak istiyoruz. Şehrimize uzun yıllar vahşi çöp depolama alanı olarak kullanılan yere altyapısı için 35 milyon harcadığımız Millet Bahçemizi inşallah bu 5 yıllık süreç içerisinde vatandaşımızın hizmetine sunmak istiyoruz.” şeklinde konuştu.

“HANGİ KURUMDAN ŞEHRİMİZE NE KAZANDIRACAĞIZ YİNE ONUN GAYRETİ İÇERİSİNDE OLACAĞIZ”

Geçmiş 5 yıllık süreçte altyapı ve üstyapı hizmetleri nasıl devam ettiyse bu yeni dönemde de aynı şekilde altyapı ve üstyapı hizmetlerinin devam edeceğini söyleyen Belediye Başkanı İbrahim Etem Kibar, “Oto Galericiler Sitemizin yeni alanının temellerinin atıldığı, gıda toptancılarının bir alanda toplanacağı bir döneme giriyoruz. Bu sayede şehrimiz bir nebze olsun nefes alacak. Millet Bahçemizin içerisine Ordu'da olmayan bir Bilim Merkezinin hazırlığını yapıyoruz. Dolunay Otelimizin ekonomik ömrünü tamamladığını görüyoruz. Yeni dönemde doğru bir proje ile Dolunay Otel Projesini hayata geçirmeyi planlıyoruz. Ayazlı Mahallemizde bulunan bir köy okulumuza engelli kardeşlerimizin aileleri ile birlikte vakit geçirebileceği sosyal yaşam alanı olacak bir Engelsiz Yaşam Merkezi hedefliyoruz. Hanım kardeşlerimiz için Kadınlar Plajın üzerinde bulunan alana bir Hanımlar Lokali düşünüyoruz. Şehrimizde her geçen gün gelişen karavan kültürü ile alakalı Bolaman Mahallemizde bir karavan Park Projesini önümüzdeki birkaç yıl içerisinde hayata geçirmeyi düşünüyoruz. Ağır Ceza Mahkemesi Fatsa'ya açıldıktan sonra adliye binası ihtiyacı hasıl oldu, bu yıl projesi çiziliyor önümüzdeki yıl ne kadar tasarruf tedbirleri de olsa Fatsa Adliye Sarayı'nın hızlı bir şekilde yatırımı alınması için gerekli çalışmaları takipçisi olacağız. Bayram arefesinde gündeme tekrardan gelen Fatsa Çevre Yolu Projesini inşallah önümüzdeki birkaç yıllık süreç te yatırım programına alındığı bir döneme gireceğiz. İlçemizde trafik kazalarının önlenmesi trafik yükünün azaltılması için kavşak çalışması başlatmıştık diğer 7 kavşağımızı da akıllı kavşak sisteminde sırayla yapacağız. Sayın Bakanımız Mahmut Özer öncülüğünde 25 Ünitelik Diş Sağlığı Merkezimizin sözünü vermiştik, inşallah bu yıl içerisinde temellerini atacağız. Bolaman Mahallesinde gerekli yer tahsisi yaptık. Bunu şehrimizin biraz daha nefes alması anlamında şehri açma düşüncesiyle biraz şehir dışarısına çıkaralım dedik. Diğer taraftan eğitim yatırımlarımız aralıksız bir şekilde devam ediyor. Sosyal konut üretimi noktasında TOKİ'ye şehrimize 3 tane alternatif yer sunumu gerçekleştirdik. Bunlarla birlikte inşallah TOKİ'nin de Sosyal Konut Projesi yeni dönemde inşallah temel atılır ve hayata geçer. Diğer taraftan şehrimizin turizminden tarımına sanayisine kadar her alanda gelişimini sürdürmesi için gerekli planlamaları yaptık. Bu dönemde de hangi kurumdan şehrimize ne kazandıracağız yine onun gayreti içerisinde olacağız.” dedi.

Genel ile ilgili diğer haberler