FATSA SAHUR ÇADIRINDA YOK YOK
10.06.2017

Fatsa ilçemizde Belediye ve Müftülük organizesinde “Sahurla Sabahı Buluşturalım” rojesi kapsamında faaliyet gösteren Sahur Çadırı her geçen gün büyük ilgi görmeye devam ediyor. Teravih namazından sonra dev bir semaverde olan çay sohbeti ile başlayan Sahur Çadırı faaliyeti çiğ köfte dağıtımı, ilahiler ve kur’an ziyafeti eşliğinde sahur saatine kadar geniş katılımla dev ediyor. Sahur yemeğinin yenilmesinin ardından önce camide mukabele okunuyor ve sabah namazının kılınmasıyla sahur programı sona eriyor. Katılımcıların büyük keyif aldığı ve saatlerce uykusuz kalarak geldikleri Sahur Çadırı’nın dün geceki konukları Ak Parti Ordu Milletvekili Metin Gündoğdu, Fatsa Belediye Başkanımız Hüseyin Anlyan, Belediye Başkan Yardımcıları Muharrem Aktepe, İbrahim Eroğlu, Ak Parti İlçe Başkanı Abdullah Uçar, Samsun OMÜ Kampüs Cami İmam Hatibi Mehmet Atalay ve ekibinin yanı sıra çok sayıda ilçe halkı oldu. Sahur programında “Zemzeme İlahi” gurubunun söylediği özellikle Çanakkale ve Şehitler Ölmez kasideleri katılımcıların kulaklarının pasını sildi.“TÜRKİYE’YE ÖRNEK BİR PROJE” Sahur Çadırı programına katılan Muharrem Ertürkmen isimli vatandaş bu projenin Türkiye’ye örnek bir proje olduğunu söyledi. Cami görevlerinden Sabri Yetişek ise Fatsa halkı ve çevre illerden gelenlerle iç içe çok güzel bir program icra ettiklerini ifade ederek, “İnsanların iftardan sonraki sahura kadar olan zamanlarını boşa geçirmektense maneviyatla geçirmeleri çok güzel oluyor.” dedi.“CAMİLER BİRLİK VE BERABERLİĞİN TESİS EDİLDİĞİ YERLER” Projenin mimarı olan Orta Büyük Cami Din Görevlisi Necati Ergül’de camilerin sadece namaz kılınan yer olmadığını birlik ve beraberliğin tesis edildiği yerler olduğunu ispatlamak için Sahur Çadırı programını gerçekleştirdiklerini söyleyerek, “Projenin ikinci yılda artarak ilgi görmesi bizleri ziyadesiyle memnun ediyor.” diye konuştu. Belediye Başkan Yardımcısı Muharrem Aktepe Sahur Çadırı’nı önümüzdeki yıl daha da genişleteceklerini söyledi. Fatsa Belediye Başkanı Hüseyin Anlayan’da iftar programlarının çok olduğu bir ülkede Sahur Çadırı’na ilk Fatsa’da öncü olmaktan mutluluk duyduklarını vurgulayarak, “Her gece çok öenmşi misafirler buraya geliyorlar. Burada çok güzel bir manevi atmosfer var. Bizler de heyecanla buraya geliyoruz. diye konuştu.“FATSA SAHUR ÇADIRINDAN KATAR’A DUACIYIZ” Fatsa Sahur Çadırına İstanbul’dan uçakla gelerek katıldığını belirten Ak Parti Ordu Milletvekili Metin Gündoğdu ise, “Ben bu sahur çadırını daha önceden haber kanallarında duyunca çok heyecanlandım ve ilk fırsatta geleceğimi söylemiştim bu geceye nasip oldu. Sahur programları daha samimi bir ortamda değerlendiriliyor çok hoş olmuş çok güzel olmuş. Türkiye’miz çok zor bir süreçten geçiyor bu süreç içerisinde bizim birlik ve beraberliğimizi daha sıkı tesis etmemiz lazım çünkü son zamanlarda hemen yanıbaşımızda Suriye olayı vardı, Irak olayı vardı buna şimdi Katar olayı da eklendi. Biz Türk Milleti olarak Katar’ın yanındayız Katar’a yapılan bu ablukanın da doğru olmadığını savunuyoruz her gittiğimiz yerde de bunu dile getiriyoruz. Ramazan ayının bu güzelliğin de böyle bir olayı biz temenni etmiyorduk ama Suudi Arabistan’ın sınır kapısını kapatması ilişkilerini kesmesi çok hoş bir davranış olmadı. Bu davranışın doğru olmadığına inanıyoruz. Biz Türk milleti olarak sonuna kadar Katar’ın yanındayız buradan da Katar’a dua gönderiyoruz bu ablukanın da bir an önce kaldırılmasını temenni ediyoruz.” şeklinde konuştu.“BİR DİN GÖREVLİSİ OLARAK DA BU ÇALIŞMADAN EN ÜST DÜZEYDE GURUR DUYDUM” Fatsa Sahur Çadırına 19 Mayıs Üniversitesi Kampüs Camii Derneği olarak kalabalık bir ekiple geldiklerini söyleyen Kampüs Camii İmam Hatibi Mehmet Atalay’da “Fatsa’da duyduk ki Sahurdan Seher’e bir program düzenlenmiş dedik ki Cami Akademi gençleri olarak bir ziyaret yapalım. Derneğimiz ile beraber geldik burada olmaktan da mutluluk duyduk. Bu programın bir cümle ile izahı şöyle olabilir. Bu toplumun yeniden dirilişi yeniden inkişafı mabedin gölgesinde olacaktır yani camide olacaktır. Milletin teveccühü bir şekilde yeniden camiye çekildiği zaman ümmetin kırılmışlığı, ümmetin savrulmuşluğu caminin şefkat kolları arasında tekrar tedavi edilecektir diye düşünüyorum. Bir din görevlisi olarak da bu çalışmadan en üst düzeyde gurur duydum.” dedi

FOTO GALERİ
Haberler
Fatsa Belediyesi © 2020 Tüm hakları saklıdır.